“We zijn een uitdaging aangegaan: je comfortabel laten zitten op je zadel, zonder verlies van snelheid, je nog meer van je fiets laten houden. Ons motto “Fietsen is een kunst” gaat niet over onszelf, het gaat over de liefde voor de wielersport. Onze bijdrage komt voort uit passie, ervaring en vakmanschap. Want fietsen zit in ons: we ademen het elke dag in, net als jij.”

Team REPENTE

Repente’s technologie
Als u de kwaliteit van een REPENTE-zadel ten volle wilt waarderen, stop dan niet bij de oppervlakte. Draai het om en kijk wat eronder zit.
Een REPENTE-zadel heeft geen “donkere kant”: de onze is een 360°-benadering van kwaliteit. Inspecteer elk detail van de schaal: het zorgvuldig gevormde ontwerp met een slimme combinatie van dikkere gebieden en gaten, materialen die in elkaar overlopen en harmonieuze lijnen.

Bewonder de zachtheid en lichtheid van de beste koolstofvezelcomposieten. In een REPENTE-zadel is niets verborgen: What you see is what you get!


De structurele componenten van REPENTE full carbon zadels worden geproduceerd met T700 koolstofvezel. Verspanen gebeurt niet door middel van gieten, maar door autoclaveren. Dit proces vereist langere werkcycli en hogere productiekosten, maar de kwaliteit van het eindproduct is aanzienlijk hoger. Het koolstofvezelcomposiet zal geen externe spanning ondergaan, daarom blijven de mechanische eigenschappen onveranderd. Bovendien elimineert de autoclaafverwerking het probleem van microspleten in de vezels. De toegepaste ‘A.R.E-technologie’ stelt ons in staat om het beste gebruik te maken van het koolstofvezelmateriaal en de hoogste mate van sterkte en betrouwbaarheid voor onze zadels te garanderen.

Carbon rail met meerdere secties
Bij een REPENTE zadel heeft de rail niet alleen een ondersteunende functie. De horizontale elementen van de koolstofvezelstructuur zijn ontworpen met differentiële doorsneden om de juiste mix van stijfheid en flexibiliteit in het hele steunvlak te bereiken. De achterste uiteinden zijn afgeplat om meer homogene stijfheid te geven aan het zwaarst belaste deel van de stoel, terwijl de voorkanten samensmelten tot een enkel, stevig structureel element. De druk die in de verschillende rijfasen op het zadel wordt uitgeoefend, is altijd onder controle.

REPENTE BARTAPE

Het is gemaakt van niet-allergene meerlaagse vezels met premium lichtheid, elasticiteit en trillingsdempende eigenschappen.

Het Repente stuurlint legt de lat hoger dan de huidige marktstandaarden. Voor de oppervlaktecoating werd extreem stevig polyurethaan met hoge grip gebruikt.